sobota 5. května 2018

KNIHODOJMY: Chrastění kostí

Kniha, ze které vás bude mrazit až do morku kostí.

Nevinná dívenka, chlapec trpící vzácnou a nevyléčitelnou chorobou kostí a psychopat, který touží po rozšíření morbidní sbírky. Děsivý námět nejen pro rodiče, že?
Autoři čím dál více v thrillerech i psychothrillerech pracují s nemocemi. Jak psychickými, tak fyzickými. Zároveň ale i s dětským pohledem "na věc". A v Chrastění kostí autorka pracuje s mixem obou těchto věcí.
Hlavním tématem nemoc zvaná nemoc zkamenělých lidí, kdy postiženým tělo tvoří druhou kostru, která se stává vězením ve vlastním těle a dříve či později přichází nemožnost pohybu a dříve, než postižený dospěje i smrt. Přidejte k tomu psychopata toužícího po exponentech do své sbírky, skvělý styl psaní anglické žurnalistky a bum: více než povedený thriller máme na světě.


Po tom, co jsem se dozvěděla, že náš ubohý chlapeček nedospěje, jsem se snažila nezhroutit.
Snažila jsem se být perfektní matkou pro mého jediného syna, kterého nevyčíslitelně miluji a naše životy bych vzájemně okamžitě vyměnila.
Co může být pro matku horší než vědomí, že přežije své dítě.
Své jediné dítě, které je druhou kostrou uvězněné ve vlastním těle a čím dál více neschopné pohybu.
Kéž bych se nikdy sama sebe nezeptala.
Pocítila jsem to na vlastní kůži.
To úplně nejhorší je, když Vám někdo vaše umírající dítě unese přímo pod rukama, z nemocničního lůžka a chce z něj udělat exponát v morbidním muzeu.

,,Připomíná mu, kým by mohl být v jiném životě.
Samozřejmě je tu ale riziko. Vždycky je tu riziko. Otázka zní: nechat ji, nebo zabít?
Maso nebo kosti?"

Nejedno téma, kterým se autorka v prvním díle detektivní sérii zabývá, je pro fanouška tohoto žánru lákavé.
V průběhu knihy narazí čtenář na opravdu zajímavé myšlenky a skutečnosti, kterým zpočátku nechce ani on sám věřit. Ačkoliv by si mnozí mohli myslet, že to je to jediné, s čím si dala autorka práci, jsou na omylu.
Poslední dobou se mi čím dál hůř hledá výjimečný či jen působivě zpracovaný thriller. Jednoduše mám v poslední době problém v novinkách tohoto žánru najít knihy, které by si získaly moje emoce, myšlenky i city.
A nebudu vám lhát, této se to po dlouhé době povedlo.


Spojení dětí, vzácných nemocí a psychopata s morbidním muzeem nenechá snad nikoho chladným.
A nenechalo ani mě.
Autorka má autentický styl psaní a díky tomu, že se pohledy v příběhu se střídají, vy ho tak můžete prožívat několikrát. Jednou z pohledu vystrašeného otce, podruhé z pohledu matky na dně, potřetí vystresované detektivky nebo počtvrté z pohledu dvou můžu v jednom.
Každý pohled vám dává krom jiného úhlu pohledu i skvělé vykreslení postav. S nimi se totiž díky jejím myšlenkám a pocitům sblížíte více, než pouhým popisem.
A to byla autorkou skvěle zvolená strategie.

,,Kosti se lesknou i ve skleněných vitrínách ve dřevem obložené chodbě. 
Zná jejich tajemství a vzrušují ho. 
To mu ale nestačí.
Zatím ne."

Díky tomu se kolikrát strachujete i o budoucnost padoucha.
Každá postava má více rolí a více tváří. Tak, jak je to v běžném životě.
Propojením brilantního nápadu a brilantního zpracování vzniká thriller, ze kterého vás bude mrazit opravdu až do morku kostí.

SHRNUTÍ:
Chrastění kostí je dle mého kniha, která zaujme každého čtenáře žánru thriller/krimi/detektivka/psychothriller. Míchá neotřelá témata a všechny tyto žánry dohromady. Zároveň si vás motá kolem prstů a emoce... o té horské dráze, kterou na vás autorka připravila ani nemluvím.
Najdete zde pár krutých scén, ale díky stylu autorky, kterým si mě naprosto získala, knihu doporučuji každému, kdo má chuť na mrazivé čtení. Chrastění kostí je v tomhle ohledu jedna z nejlepších voleb.

HODNOCENÍ:
95%


Moc děkuji nakladatelství Baronet za poskytnutí recenzního výtisku ☺


6 komentářů:

  1. Tak tohle vypadá hodně dobře. Ještě jsem o tomhle kousku neslyšela, ale po přečtení téhle recenze to určitě není naposledy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, jelikož patří k těm knihám, které by měly být více čtené :)

      Vymazat
  2. Souhlasím, že je to dobrý thriller. Taky mám v poslední době problém s pořádnou knihou :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze, tuto knihu jsem zatím nikde neviděla, ale rozhodně mě zaujala :) Na takový temnější kousek mám docela chuť .)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc! ♥
      Chrastění kostí je opravdu docela dost temná záležitost :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥