neděle 29. dubna 2018

KNIHODOJMY: Neplakej

Neschovávala jsem se. 
Viděla jsem tě, ale ty mě ne.

Psychologické thrillery je žánr, který teď tzv. jede.
Novinky z tohoto žánru se na nás valí ze všech stran, ze všech nakladatelství i od všech autorů. Knihy tohoto žánru se stávají velice rychle populárními a čím zajímavější a nevídané téma či zpracování (atraktivní je teď velice tzv. nejistý vypravěč), tím vyšší prodejnost. Omega patří mezi ty nakladatele, u kterých máte minimální šanci se trefit s výběrem špatně. Nedávno jsem četla velice povedené dílo V úkrytu (můj názor na něj najdete zde), které pracuje se sílou mateřské lásky.
Dnes se ale podíváme na očko novince autorky knih Hodná holka či Andílek.
Ano, mluvím o Neplakej od autorky jménem Mary Kubica.


,,Miláčku,..."
Oslovení v dopise, který Quinn změní vše, co si o své momentálně zmizelé spolubydlící myslela.
Zaráží ji jak to, že se po návratu do společného bytu dostala pouze otevřeného okna a evidentně nejlepší kamarádky a spolubydlící na útěku.
Zaráží ji, že by zrovna ona- svatá Ester s jedinečnými vlasy a vzhledem - někoho Miláčku oslovovala.
Zaráží ji, že by zrovna ona sama od sebe zmizela.
Čím více pátrá po důvodu jejího odchodu nebo zmizení, tím hlouběji se dostává do labyrintu rodinného tajemství a posedlosti.
Ve stejnou dobu, ale na jiném místě se v zajetých kolejích dospívajícího Adama objeví žena, na kterou muž díky její kráse a jedinečnosti nikdy nezapomene. Zprvu potají se snaží o ní zjistit více. Když se s ním dá jednou do řeči, jeho pocity už nemají hranice.
A právě ztráta těchto hranic ho bude stát úplně všechno.

Mary Kubica patří mezi mé velice oblíbené autory a její psychotriller Hodná holka je mým nejoblíbenějším psychothrillerem vůbec.
Možná proto jsem se na tuto její novinku neskutečně těšila a co si "budem", očekávání byla opravdu velká. Je mi hádankou, zda to bylo autorkou nebo dobou, kdy jsem knihu četla, ale fakt je, že jsem tvrdě narazila.


Mary je expertkou na to, ujat se "ojetého" tématu a pomocí svého nadání z něj udělat něco nového a zároveň pro čtenáře nezapomenutelného.
Zde se zabývá tématem zmizení a rodinnými vztahy, které přesněji specifikovat kvůli spoilerům nemohu, a postupně přimíchává další a další velice zajímavá témata.
Objektivně knihu vidím jako lehký nadprůměr s nijak extra dějovou linkou, ale skvělou jak hlavní, tak i vedlejší myšlenkou. Nic extra nového ale bohužel nepřináší.
Co se týka subjektivního hodnocení, kniha mne nebavila. Výše zmíněnou otázku jsem zatím nerozluštila, ale jednoduše mě čtení nebavilo a Mary mou pozornost upoutala pouze v několika momentech. Jinak jsem myšlenkami utíkala někam hooodně daleko.

Postavy jsou skvěle vykresleny. Až tak moc, že na mě působily neskutečně uměle.
Měla jsem problém se do nich vžít a alespoň minimálně je považovat za reálné, protože každá měla svou roli. Každá postava patřila na jednu stranu = dobra nebo zla, ale nebylo nic mezi. Jejich reakce vytáčejícím způsobem předvídatelné a o konci ani nemluvím.

Shrnutí:
Jak už jsem psala, když porovnám Neplakej s ostatními knihami tohoto žánru či jen s ostatními knihami autorky, vychází mi jako průměr. Nenadchne, ale ani neurazí. Zároveň si ale u ní odpočinete a nebudete muset tolik přemýšlet. Jen škoda, že pro mne osobně nebyla vůbec čtivá. Četla jsem ji na poměrně dlouho a čím déle jsem ji četla, tím více mne nebavila. Doufám v to, že to bylo pouze načasováním, protože ostatní čtenáři čtivost naopak chválí. Za mě tedy do Neplakej jděte, ale nečekejte pecku, která vás smete na kolena. To jděte do Hodné holky :)

HODNOCENÍ:

★ ★ ★ 

Moc děkuji nakladatelství Omega za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu koupíte zde, na stránkách Knihy Dobrovský :)

2 komentáře:

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥