sobota 24. února 2018

KNIHODOJMY: Nebezpečná laskavost

Zeptejte se sami sebe... jak dobře znáte své nejlepší přátele? 

Nebezpečná laskavost, novinka z kvalitního nakladatelství Leda, se zabývá přátelstvím mezi dvěma ženami.
Co pojem nejlepší kamarádky vlastně znamená? Jaké se pod ním skrývají povinnosti, očekávání a překvapení? A co když do toho zamotáme téma jako je mateřství, zmizení, nevěra, apod.?
Autorka Macey Bill si vzala opravdu velké sousto a my se podíváme na to, jestli se ji jím (ne)podařilo prokousat.


Jmenuji se Stephanie.
Mám syna Mickyho, kterého miluji nadevše. Je pro mně vším.
Jeho otec = můj manžel zemřel při autonehodě. Ve stejném vozidle seděl i můj bratr.
Moje minulost není tak perfektní, jak se na první pohled zdá. Proto se snažím být Mickymu perfektní matkou. Díky finanční jistotě mohu zůstat po zbytek života doma a Mickymu věnovat veškerý svůj čas. Čas věnuji i svému blogu, který se zabývá mateřstvím a nikdy bych nevěřila, že tam zveřejním článek, který jsem psala se slzami v očích a strachem o svou nejlepší kamarádku.
Zmizela. Ze dne na den. 
Nechala mi jejího syna na starost a já nevím co mám dělat.
Žije? Zavraždil ji někdo? Nevypadá to jako dovolená od byznysu, ve kterém pracuje. Ani jako nehoda.
Vypadá to, že její zmizení někdo velmi pečlivě naplánoval a já jsem rozhodnutá, přijít na to, kdo.
Ať už to bude neznámý psychopat nebo její manžel.

Nebezpečná laskavost je kniha, která šokuje. A to non-stop.
Autorka má talent vás vodit za nos od první do poslední stránky a manipulovat s vámi tak, že jí naprosto propadnete.
Manipuluje s vámi skrz hlavní postavy, které tvoří trojice dospělých lidí. Vdovy jménem Stephanie a manželským párem Emily a Nicka. Samozřejmě autorka nezapomíná na syny obou žen, kteří s vaší psychikou taktéž zamotají, ale po pár stránkách zjistíte, že to, co vás naprosto zdeptá, nebudou děti.


Málokterý psychothriller je tak brilantně napsán.
Místy se vám může zdát, že čtete román pro ženy. Ale pak? Až se dostanete k realitě, která je kontrastem prezentovaného vzorného života nebo až poznáte ty pravé intriky, boj o své dítě a o svůj život, dojde vám, že to ledajaký román není.
Kniha je přirovnávaná k bestselleru Zmizelá, ale mohu vám říci, že toto je mnohem, ale mnohem lepší. Proč? Je to mnohem skutečnější.
Díky této knize se zamyslíte, kdo ve vašem životě figuruje a dojde vám, jak moc některým lidem věříte, i když byste neměli.
Ačkoliv jsou na světě tragédie, které působí zemětřesení, povodně, nemoci, atd., dojde vám, že to nejhorší páchají lidé a to nejčastěji ti, které považujeme za ty nejbližší
A tato kniha je tomu důkazem.

Co musím ocenit, je originalita příběhu a hlavně zápletky.
Já sama jsem byla překvapena každou stránkou, každým odhalením a každým zlomem. Ano, uznávám, zkušení čtenáři mohou odhadnout základ zápletky, ale ten zbytek?...
A konec? Jeden z nejlepších tzv. mindfucků, který vás pár dní nenechá spát. To, jak autorka příběh (ne)zakončila a to, jak se nakonec ani vy sami nedokážete rozhodnout, kdo by tel zlý a kdo ten dobrý... Zralá třešnička na dokonalém dortu!

Shrnutí: Jste milovníci šokujících a čtivých psychothrillerů? Nebezpečnou laskavost si nemůžete nechat ujít!

HODNOCENÍ:
95%


Mockrát děkuji nakladatelství Leda za poskytnutí recenzního výtisku! ♥
Pokud byste i vy chtěli pár dní nezamhouřit oči, klikněte zde!

Co vy a psychothrillery? Četli jste tuto novinku?
Mějte se krásně! ♥
seabook04@gmail.com

11 komentářů:

  1. Pěkná recenze, kniha mě zaujala hned na první pohled podle obálky, která je svým způsobem naprosto skvělá. I přesto, že thrillery moc nevyhledávám, tenhle se mě zaujal moc. :))

    OdpovědětVymazat
  2. I mně se kniha líbila, četla se sama a několikrát mě šokovala. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze, knihu si asi na jaře koupím, protože vypadá opravdu skvěle. Já ty thrillery (všechny možné) prostě můžu a tenhle vypadá hooodně dobře! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha která šokuje non-stop, to zní jako vážně dobré čtení :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  5. To vypadá hodně dobře, budu se po ní muset podívat. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Knihu jsem četla před měsícem, nebyla jsem tak nadšená jako ty, ale líbila se mi. Ovšem, dle mého názoru, Zmizelá je lepší :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥