sobota 7. října 2017

KNIHODOJMY: Vendeta

Kniha zachycuje přitažlivost nevinné dívky k mafiánské rodině. Zachycuje rodinná tajemství, která se hlavní hrdinka neměla nikdy dozvědět. A snaží se zachytit pocity, které se ale do čtenáře nevpijí.

Jmenuji se Sofie.
Již odmalička žiji v Cedar Hill a toto léto nemělo být ničím zvláštní.
Práci v rodinném bistru na plný úvazek, kde trávím každou minutu svého dne, mi zlepšuje alespoň Millie- moje nejlepší a vlastně i jediná kamarádka.
Léto ale začalo něčím, co nikdo nečekal. V ulici, kterou si zkracuji cestou domů po zavření bistra, již dlouho stojí opuštěný a upřímně řečeno všem strach nahánějící dům. Bydlela v něm rodina, která ve městě neměla moc dobrou pověst a špatný pocit z nich mělo veškeré obyvatelstvo.
A léto nezačalo ničím jiným než nastěhováním italské rodiny do tohoto domu, která mi nejen zamotá hlavu a srdce, ale otevře truhlu plnou rodinného tajemství, které jsem se nikdy neměla dozvědět.
A co nejhůř, mě a všechny které miluji dostane do smrtelného nebezpečí.



Ačkoliv je mafiánské prostředí v dnešní době oblíbeným tématem, pořád ještě není až tak mainstream. Upřímně si nevzpomínám na žádnou mafiánskou knihu, která by mi rukama prošla, proto jsem se na zpracování tohoto tématu velice těšila. Přeci jen je mafie a zločin něco, co mě velice zajímá a jde pomocí této temné stránky světa vytvořit úžasný příběh.
Asi mnohé z vás překvapím, ale tady se to perfektně nepovedlo.

Ohlasy na knihu byly výborné a já se těšila opravdu maximálně.
Měla jsem obrovské očekávání jak v romantické, rodinné, tak i mafiánské lince příběhu.
Druhý požadavek byl splněn skvěle, první hůře a třetí zčásti.
Ale vezmeme to popořadě.

Kniha Vendeta je prvním dílem trilogie Krev za krev, která nově vychází u Baronetu. Na druhý díl se můžeme těšit již tento měsíc (18.10) a na třetí závěrečný díl už v listopadu tohoto roku (21.11).
Je důležité zmínit, že tato série spadá do žánru Young Adult. A to do opravdu ,,začátečního".
Věk postav odpovídal jak romantické, tak i mafiánské lince, proto možná nejsem maximálně nadšená.
Styl psaní byl čtivý, rychle to utíkalo, ale chyběla mi tam ani ne tak propracovanost, ale emoce.
Příběh mi připadal velice plochý a neuvěřitelný. Tím nemyslím nereálnost, ale od vynikající knihy požaduji, abych příběh nečetla, ale prožívala a tady jsem opravdu hltala jen písmenka.
S tím souvisely i postavy. Jejich charaktery se autorka snažila zachytit, ale žádné propojení mezi jimi a čtenářem alespoň u mě neproběhlo. Proto jsem v jejich krušných momentech zůstávala chladná. Na druhou stranu, je tady jedna postava, která dle mého dostala šíleně málo prostoru (vypadá ale, že v druhém dílu to již tak nebude.)


Autorka si na nás zvratové situace připravila a rozhodně nebyly špatné, ale na mě osobně moc nezapůsobily, jelikož jsem se s příběhem jednoduše nesžila.
Příběh byl lehce a pochopitelně zpracovaný, nikde se nevleče, tudiž nečekejte složitý, spletitý a vzrušující mafiánský příběh.
Hlavou Vám moc vrtat nebude a Vy se budete moct po dočtení začíst hned do další knihy. A takto bych knihu i doporučila. Mladší ročníky nebo začátečníci se čtením či YA literaturou budou z knihy jistojistě odvaření, ale jak už jsem psala výše, pro mě byl příběh plochý a nic ve mně nezanechal. K čemu se ale musím přiznat je to, že anotace druhého dílu mě pomalu nenechá spát. Doufám v to, že se autorka potřebovala rozepsat a druhý díl bude naprosto perfektní. Nebude se bát příběh pořádně rozjet a házet hlavním postavám klacky pod nohy a lámat jak srdce, tak i kosti, protože to k mafii patří.

HODNOCENÍ:
69%


Mockrát děkuji nakladatelství Baronet za poskytnutí recenzního výtisku :)
Knihu můžete zakoupit zde :)

8 komentářů:

  1. Pěkná recenze, o knížce budu uvažovat:)
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem byla spokojená a už se těším na další díl. Myslím, že i "starší" si v tom najdou to svoje, pro mě je tento typ literatury ideální k oddechu po náročných thrillerech :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oddych je to přímo dokonalý, ale chtěla jsem poukázat na to, že první díl této série není to nejlepší, co může YA žánr nabídnout :)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze :) Na knihu se také chystám, čekám od ní příjemnou oddechovku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc! :)
      Určitě si u ní oddychneš a budeš maximálně spokojená :)

      Vymazat
  4. Díly za fajn recenzi, ale na knihu se nechystám :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥