úterý 4. července 2017

KNIHODOJMY: Papírová princezna

Možná jsem chudá, ale jsem Ella Harperová, která bude bojovat do posledních sil.

Jmenuji se Ella Harperová.
Hned na začátek: hlavně mě prosím nelitujte.
Už odmalička jsem žila v chudobě. Nikdy mi to až tak moc nevadilo. Měla jsem matku, který byla sice striptérka, ale byla to moje matka. Milovala jsem ji. Na rozdíl od mého otce se mnou zůstala. Svého otce jsem nikdy neviděla a jediné co o něm vím je to, co mi řekla máma: ,,Jediné, co mi po něm zůstalo jsi ty a jeho hodinky na Tvé ruce.".
Když mám umřela, musela jsem falšovat dokumenty, skrývat se a pokročit ve své "stripterské kariéře".
Musela jsem rychle dospět a být jak Ella Harperová, tak i moje matka.


Jednoho blbého dne (buďme upřímní) jsem byla zavolána do ředitelny a tam se můj život obrátil vzhůru nohama. Doslova.
V křesle seděl jeden z nejbohatších mužů na světě a tvrdil, že je můj opatrovník- Calum Royal.
I přes moje velmi účinné protesty se najednou ocitám v obrovském paláci (i palác je pro ten dům malé slovo), ve kterém na mě čekají dny plné zlosti, bezradnosti, lží a hlavně intrik.
I když se probouzím v čistých hedvábných bílých peřinách, všude kolem je černo. V paláci totiž žijí krom mě a mého "opatrovníka" (pořád si stojím zatím, že mě unesl) jeho pět synů a přítelkyně. Shodou okolností je těch pět synů neuvěřitelně pohledných (ví to o sobě moc dobře) a shodou okolností mě všichni nenávidí. Den co den se mě snaží dostat na samotné dno. Podle nich patřím do chudoby a špíny...
Ale já se nevzdám.
Jsem Ellla Harperová zamilovaná do svého nevlastního bratra, který mě nenávidí ze všech nejvíc, ale budu bojovat.

Kde začít?
Asi tím, že tato kniha je naprostá bomba.
Čím více nad ní přemýšlím a čím víc jdu do detailů, tak nejenže bych si knihu nejradši přečetla znovu, ale dochází mi, jak vše měla Erin promyšlené.
Autorčin styl psaní je neuvěřitelně čtivý, což způsobí to, že knihu stejně jako já zhltnete na posezení a na konci budete úplně, ale úplně mimo.Zároveň je ale příběh lehký a vede Vás k tomu, aby jste při čtení moc nepřemýšleli. To je u YA a NA literatury běžně.
Až na konci Vám ale dojde, že autorka to moc dobře věděla. Věděla, že se na text nebudete maximálně soustředit, a proto Vám uteklo tolik vodítek, tolik nápověd, a proto budete chtít knihu číst pořád dokola a přemýšlet nad tím, co jste sakra přehlídli.

Kdybych měla knihu vystihnou jedním slovem, bude to slovo intriky.
Hrozně se mi líbilo, jak autorka srovnala chudobu a bohatství. Chudoba je sice někdy o špíně, ale ve většině případu je v těchto časech projevováno nejvíce nejen rodinné lásky. Lidé se snaží držet při sobě a dokázat si, že to nevzdají a že má cenu bojovat.
No a ačkoliv je bohatství na povrch bílé a čisté, tato kniha dokazuje, jak mnoho bohatých lidí žije v hnijícím doupěti. Ne fyzicky, ale psychicky.
Prostřednictvím rodiny Royalů vidíme rozpadlou zlomenou rodinu, která v sobě hledá špetku lásky. Vidíme bratry toužící viditelně po pomstě, ale vnitřně po rodinné lásce.

Související obrázek
zdroj

Bratří Royalovi si získali místo v mém srdci.
Tato banda dospívajících, drsných a přitom zlomených chlapců obměkčí každého.
Gideon hrál roli hlavně až ke konci. I přes to, že většinu času nebyl s rodinou, protože studuje vysokou školu, bratři ho milovali stejně jako ostatní.
Dvojčata. Pane bože. Oni jsou prostě božský hovada 😄
Jejich kuchařské (a balicí) dovednosti mě naprosto dostaly a jejich hlášky taky.
Nejvíce mi ale k srdci přirostli dva bratři, kteří měli největší roli ze všech. Easton a Reed.
Easton je drsňák, který hluboko v sobě skrývá smutek a bezmoc. To, jak se z nedobytné skořápky v průběhu knihy klubalo to nejroztomilejší kuřátko na světě Vám zahraje s emocemi.
A Reed? Uvidíte sami.
Když už jsme u postav, ráda bych tu zmínila ještě přítelkyni otce všech synů- Brooke, protože ta je v příběhu důležitější mnohem více, než si zpočátku myslíte.
Nemůžu říct moc, ale kurňa, tu ženskou si zamilujete a pak ji budete nenávidět.


Závěrem:
Neříkejte mi, že jste tuto knihu ještě nečetli. Fakt mi to neříkejte, protože bych Vám ji musela násilím vrazit do rukou a dohlídnout na to, že se do ní hned pustíte.
Toto je jednoduše dokonalý začátek dokonalé série, která si Vás omotá kolem prstu. Proplete Vaše srdce s textem. Vaše srdce bude na konci příběhu toužit po druhé půlce, kterou Vám někdo ukradl. Budete bažit po druhém díle, který (díkybohu za to) vychází koncem července a z vlastní zkušenosti vím, že čekání je šílené, ale ostatní knihy autorky lákají na příjemné zkrácení ♡

HODNOCENÍ: 
100%


Mockrát děkuji nakladatelství Baronet za poskytnutí tohoto skvělého čtenářského zážitku :)
Knihu koupíte např. zde a druhý díl se již můžete předobjednat zde :)

----------------------------------------------------------------

autor: Erin Watt (pseudonym)
žánr: Young Adult román
nakladatelství: Baronet
díl v sérii: I.
série: Royalové
rok vydání: 2017
počet stran: 336
vazba knihy: vázaná s přebalem
ISBN: 978-80-269-0611-7

----------------------------------------------------------------

10 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze, kniha vypadá zajímavě a po tvém hodnocení mám úplně chuť si ji přečíst... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc! :)
      Určitě se do ní pusť, je to bomba <3

      Vymazat
  2. Tak na toto sa musím určite pozrieť. Knižka vyzerá super a recenzia je napísaná super tiež :). Len dúfam, že sa mi tá knižka podarí zohnať ešte pred skautským táborom lebo budem 2 týždne ľutovať, že ju nemám :D.

    Jane z Head in Books
    https://headinbooks.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc! :)
      Doufám, že ano, protože jinak bys opravdu o hodně přišla <3

      Vymazat
  3. Už len ten dizajn je krásny :) Určite si ju prečítam, vďaka za tip :)

    OdpovědětVymazat
  4. Na knihu jsem se doposud těšila ale teď se těším nejvíc, jak je můžu! Díky za skvělou recenzi! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem ráda, že jsi nadšená. Mě tato kniha zatím obchází, nemyslím, že je to pro mě, ale když vidím to hodnocení... Že by nakonec? Díky za skvělý článek, nakoplas mě k přemýšlení, zda do knížky jít :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥