pondělí 29. května 2017

KNIHODOJMY: Poušť v plamenech

Jízda, kterou nezastavíte aneb YA novinka v arabském prostředí.

Prachov.
To je můj domov, ze kterého chci utéct.
Domov říkám místu, kde jsem nešťastná od smrti mé matky. Každý den tvrdě pracuji pro svoji "rodinu" složenou z několika nevlastních sester, kruté tety (sestry mé matky) a strýce, který si mě plánuje bez mého svolení vzít.
Můj život je jen přežívání a modlení za vysněný útěk. Když se naskytnou možnosti, nečekám a běžím. 
To však ještě nevím, co mě za nástrahy pouště a touze po moci čeká.



Tento příběh má mladým předat především důležitost ve víře v sama sebe a ve víře svému okolí. Příběh vidíme z pohledu hlavní hrdinky Amání, která utíká před svou nevlastní rodinou a běží za lepším životě. Její povahu jsem si zamilovala- navenek tvrdá, uvnitř křehká, ale i přesto silná. Díky plánovanému útěku se jí zkříží cesty s, jak později zjistí, uprchlíkem Jinem obviněným z velezrady a ačkoliv to ani jeden z nich nečeká, jejich cesty se po dalším střetnutí spojí
V tomto bodě si jistě říkáte: ,,A je to tady. Tuctová romanťárna jak vyšitá." 
A světe div se, já si to říkala taky a divme se ještě více, nebylo tomu tak.

Láska příběh dotváří, ale rozhodně netvoří. 
Ba naopak. Hlavní roli tu opravdu hraje prostředí pouště, dobrodružství, které hlavní hrdinové prožívají a jak už tu zaznělo, víře, kterou hlavně Amání postrádá. Autorka se vyřádila na událostech, které mi braly dech. Opravdu se ničeho nebojí a i když je kniha YA, dočkáte se nejen drsnosti a po pár stránkách non-stop akce, ale i nějaké té nechutnosti.
Tuto YA novinku doporučuji kudy chodím. Ano, je napsaná lehkým stylem, který je pro YA typický, ale rozhodně ne ,,nicdávající". Autorka často zabloudila až do básnického či spíše pohádkového a velice barevného stylu psaní. Slova na Vás lehce padají jak jemný písek v poušti, u kterého nemáte šanci  uniknout, což v tomto případě je to poslední, co byste chtěli.

Jsem velice vděčná, že autorka zaexperimentovala a do příběhu zasadila pouštní bytosti, zlo a nástrahy, které jakožto spadající příběh do YA posunuly někam výš a zdaleka to nebylo obyčejné YA "jakože" fantasy, protože těchto knih tu již je mnoho.
S tím se pojí i postavy v této knize. Nemohu Vám říci mnoho, ale při čtení jistě pochopíte. Nejde si je nezamilovat. Jejich kouzlo a láska ve svůj původ omámí i Vás a Vy budete fandit naprosto každému. Každý hrdina v knize Vám přiroste k srdci.


Poušť v plamemech je kniha, která nesedne jen určené věkové kategorii.
Mýtické postavy pouště zaujmou každého čtenáře a jízdu na stránkách tohoto příběhu si bude užívat až do samého konce.
P.S Ráda bych ještě vyzdvihla věnování a poděkování autorky. Už jen za to, že Poušť v plamenech je její prvotina, si získala můj obdiv, ale její vyjádření ke knize... jsem knihomol, který ve velké většině tyto autorovy "poznámky" nečte, ale už když jsem četla věnování, věděla jsem, že tento příběh z pouště bude něco.

Hodnocení:
95%
5/5*

Mockrát děkuji internetovému knihkupectví eReading.cz za poskytnutí recenzní e-knihy :)
Knihu koupíte např. zde :)

--------------------------------------------------------------------
Výsledek obrázku pro poušť v plamenech

autor: Alwyn Hamiltonová
žánr: YA fantasy
nakladatelství: CooBoo
počet stran: 288
díl v sérii: I.
série: Poušť v plamemech
rok vydání: 2017

--------------------------------------------------------------------

6 komentářů:

  1. Pěkná recenze, knihu mám na seznamu, tak snad se k ní brzy dostanu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ta obálka je opravdu nádherná, ale děj mě ani nijak moc neláká si ji přečíst.

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu mám také na seznamu. Napsala jsi to moc pěkně. Ještě více jsi mě navnadila :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkují moc :)
      To jsem ráda, protože za to opravdu stojí :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥