úterý 14. února 2017

miniKNIHODOJMY: Tak padne náš svět

autor: Megan Crewe
žánr: Sci-fi/Fantasy
nakladatelství: Egmont
série: Fallen World
díl v sérii: I.
počet stran: 312
orig. název: The Way We Fall
rok vydání: 2012
rok vydání orig.: 2012
překlad: Barbora Čermáková
vazba knihy: brožovaná
ISBN: 978-80-252-2102-0

ANOTACE:
První kniha dystopické trilogie.

Začíná to jako svědění, kterého se nemůžete zbavit. Pak přijde horečka a šimrání v krku. Pár dní nato budete vykládat svá tajemství na potkání neznámým lidem, jako by to byli vaši staří přátelé. Za další tři dny vás postihnou paranoidní halucinace.
A pak budete mrtví...
Šestnáctiletá Kaelyn žije na ostrově nedaleko pobřeží. Když její nejlepší kamarád odjíždí studovat na pevninu, vůbec ji nenapadne, že ho možná už nikdy neuvidí. Ale pak její malou ostrovní komunitu postihne podivná virová epidemie. Počet mrtvých narůstá a vláda dá ostrov do karantény: nikdo nesmí z ostrova odjet, ani se na něj vrátit.
Ti, kteří jsou dosud zdraví, musejí bojovat o tenčící se zásoby potravin, aby neztratili naději na přežití. Zatímco svět, který Kaelyn znala, se kolem ní hroutí, ona nachází nečekané spojence, přátelství i novou lásku. A když ji virus začne okrádat o přátele a rodinu, ze všech sil se snaží udržet si víru, že musí existovat způsob, jak zachránit lidi, kteří jí jsou nejdražší.



MŮJ NÁZOR:
Jmenuji se Kaelyn.
Žiji na ostrově, který je jedna velká rodina.
Až na menší problémy si tady žijeme šťastně. Jenže teď je to jinak.
Lidé kolem mě začínají bláznit. Nikdo neví co se děje. Probíhá to takto: vyrážka, která Vás dovádí k šílenství. Svědění způsobuje škrabání až do krve. Pak to pokračuje jako běžná chřipka- horečka a škrábání v krku. Poté bude každý člověk Váš nejlepší přítel a budete se mu svěřovat se vším. Budete mu vyprávět svůj život. Budete mu svěřovat tajemství. Poslední fáze jsou halucinace, které Vás dovádí stejně jako vše ostatní k šílenství.
A pak vydechnete naposledy.

Nikdo neví, co je to za virus a nikdo nám nechce pomoci.
Na ostrově je vyhlášená karanténa a každý se řídí jediným heslem: přežít.


Do knihy jsem se nutila asi dva roky. Pořád jsem si namlouvala, že nemám čas. Nakonec jsem si přeci jen přiznala, že jsem se bála slátaniny, která by na mě v knize mohla čekat.
Tématiku apokalypsy mám velmi v oblibě. Děsí mě to.
Knihu jsem kupovala za pár kaček v LK a obávala jsem se, zda jsem nesáhla vedle.
Po první kapitola mi bylo jasné, že ne.

Styl psaní je čtivý a velice poutavý. Pořád musíte číst dál a dál.
Gradace příběhu Vás dělá ještě napnutějšími a Vy každou stránku otáčíte se strachem, že na ní bude číhat nebezpečí. 
Postavy jsou takové, aby si Vás za krátkou dobu omotaly kolem prstu, Vy si je zamilovaly, avšak za pár stránek je dostane vir, který se po ostrově šíří na plný plyn.


Celkově kniha působila až strašidelně reálně. Může se to stát. Ono se to možná i děje, jen o tom nevíme. S tím souvisí i pomoc, která se ostrovu od státu nedostávala. To přidávalo na další děsivosti, protože když jste naprosto odříznuti od světa a kolem Vás řádí zabijácký vir....Nevíte, zda budete mít potraviny, vodu, lékařské potřeby nebo jen naději na záchranu.
Na druhý díl Životy, které jsme ztratily se velice těším. Zároveň by ale měla nastat změna ve stylu psaní. První díl je psán ve formě deníku hlavní hrdinky, ale druhý díl už je klasický příběh.

Na závěr bych řekla asi je toto:
Dobře napsaná apokalyptická kniha dokáže zázraky s Vaší psychikou.

Tahle to dokázala.
Toto je příkladová apokalyptická kniha.


HODNOCENÍ: 
90%

Četli jste tuto sérii?

Co Vy a apokalyptické knihy?
Mějte se hezky! :)

seabook04@gmail.com

10 komentářů:

  1. tahle serie me hodne bavi, je to opravdu dobre napsane a tak se modlim, aby nakonec vydali i ten treti dil...

    OdpovědětVymazat
  2. To jsi pěkně napsala, také mě to svým způsobem děsí. Jen já si vždycky představuji invazi zombíku, co bych musela všechno narychlo udělat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že kdyby se to stalo, absolutně nepřemýšlíš nad tím, co musíš narychlo zařídit, ale jak přežít :D

      Vymazat
  3. Já jsem se hrozně těšila, až vyjde třetí díl, ale ono to zase není jisté... :(

    OdpovědětVymazat
  4. O knížce jsem ještě neslyšela, ale vypadá dost zajímavě, takže se po knížce mrknu:)

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsem knížku hrozně dlouho odkládala, ale nakonec se neudržela líbila. :) Taky jsem fanoušek post-apo a tohle bylo jedno z těch povedenějších :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥