neděle 5. června 2016

Mami, kdy se vrátíš? |RECENZE: Běsnící světlo

autor: Estelle Laureová
žánr: YA román
nakladatelství: Leda

počet stran: 280
orig. název: This Raging Light
rok vydání: 2016
rok vydání orig.: 2015
překlad: Eva Maršíková
vazba knihy: vázaná s přebalem
ISBN: 978-80-7335-430-5

ANOTACE:
DO KRAJNOSTI VYČERPANÁ.
Lucille dovedou potrápit hluboké duševní zmatky, až neví kudy kam. Její rodiče selhali a ona se ze dne na den ocitla bez pomoci sama s malou sestrou. 

Musí čelit zraňujícím aspektům lidské existence, zvlášť když si dala slovo, že malou Wren udrží ve své péči. Není to nejlepší doba pro osudovou lásku a ještě k tomu má Digby svoji dívku, Lucille ale ví s naprostou jistotou, že jestli nic nepodnikne, ztratí kus svojí duše a bude navždycky litovat.
NACHÁZÍ SVOJE SILNÉ STRÁNKY
V bitvě o znovunabytí vnitřní vyrovnanosti selhává znovu a znovu. 

Je absolutně vyčerpaná a víc už nemůže unést… pak si ale uvědomí, že kupodivu právě komplikovaná láska plná rozporů jí pomáhá, aby ve svém nitru odkryla nové dimenze a objevila svoje silné stránky.

MŮJ NÁZOR:
Jmenuji se Lucille.
Žiji v domě, který se pomalu rozpadá. Bohužel se zároveň s ním bortí i naše rodina.
Táta u nás už dlouho nežije- nervově se zhroutil, a proto byl umístěn do ústavu. Od té doby už jsem ale rodina nebyly. Maminka se začala rozpadat zároveň s láskou, kterou k nám odmalička chovala.
Moje sestra Wren a já jsme zůstaly samy.
Mamka říkala, že potřebuje na chvilku pauzu, a tak na pár dní odjela na dovolenou.
Slíbila, že se vrátí. Slib ale porušila.


Po pár týdnech už je všem divné, že vodím do školy Wren sama, obě jsme nevyspalé, hladové a celkově úplně jiné.
Všímá si toho nejen okolí, ale i moje nejlepší kamarádka Eden. 
Dalším problémem je Digby. Její dvojče- bratr.
Už v dětském věku mi ukradl srdce a pořád mi ho ještě nevrátil. On ale o tom ani neví, protože má na starosti srdce jiné.

Takže sečteno podtrženo: 
-jsem zamilovaná do kluka, který je zadaný
-netuším kde vezmu peníze na účty, elektřinu a další výdaje
-mami, prosím, vrať se


Páni! Tak toto bylo něco úžasného,
Jako obvykle jsem čekala tuctovou YA o první lásce a pobláznění, ale kniha mi vytřela zrak.
I když žiji v milující rodině, místy jsem se v knize několikrát našla. Jak v péči o mladšího sourozence, tak i v nepravé lásce.
A to je hlavním kouzlem knih: dostane se Vám pod kůži.
Nezáleží jestli jste to co hlavní hrdinka zažili, důležité je to, že to s touho knihou zažijete.


Moje nadšenost z knihy je i po týdnů pořád stejná.
Autorku obdivuji za tak úžasnou knihu, kterou si budete pamatovat opravdu dlouho.
Každá postava měla svoji povahu, která se odrazila v průběhu příběhu.
Prostředí, ve kterém se děj odehrával byl reálný a vy jste si jej při čtení detailně představovali.

Jak jsem psala, z knihy jsem opravdu nadšená a na potkaní ji budu doporučovat.
Každému, ať teenagerovi či dospělému, se kniha vryje pod kůži a vy budete přemítat nad úkrytem, kde Vás krutost lásky nenajde.


HODNOCENÍ:

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Leda za poskytnutí úžasného čtenářského zážitku :)
Knihu pořídíte např.
zde :)

Četli jste knihu?
Nalákala jsem Vás?
Mějte se hezky! :)
seabook04@gmail.com

18 komentářů:

  1. Tak to vypadá suprově! Dle anotace jsem čekala vážně super slaďárnu a to opravdu, ale opravdu nemusím. Na druhou stranu, obálka ten dojem trochu zmírňuje :)
    Poslední dobou mám pocit, že lidi co píši anotace asi na něčem jedou :D
    http://bilbovy-knihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U téhle knihy je podle mě problém anotaci napsat a oceňuji ji tak, jak je napsaná. Kdyby se tam napsalo ''opravdu o čem to je'' vyzradila by se celá kniha :)
      Naopak u některých knih bych za ty anotace vraždila, protože ti to celou knihu naspoileruje :-D Už delší dobu anotace radši celé nečtu, jen je tak proletím :D :)

      Vymazat
  2. S recenzí naprosto souhlasím. Jsem už hooodně dospělá, ale kniha se mi moc líbila, moc. Dnes jsem ji dočetla a recenzi vložím brzy.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  3. Wau, celkem jsi mě navnadila! Knihu také budu někdy v průběhu týdne číst, takže se na ni dost těším! :3 :-) A ta obálka je skvělá, ty barvičky mi úplně hrají na smysly... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že se Ti bude líbit tak moc jako mně! :)

      Vymazat
  4. I mě se kniha moc líbila. Četla se velice dobře.
    Pěkná recenze.
    Přeji ti pěkný den :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Bezvadná recenze :) Poslední dobou na ní jsou samé kladné ohlasy :D

    OdpovědětVymazat
  6. O knížce slyším prvně, ale zaujalo mě to, pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  7. Ještě štěstí, že mám knihu doma a můžu se do ní rychle pustit! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Musím říct, že mě kniha docela zaujala, navíc má prostě nádhernou obálku. Díky za tip, Lucí a měj se krásně

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥