středa 13. dubna 2016

RECENZE: Wonderland- Země divů

autor: Jeniffer Hillier
žánr: Thriller
nakladatelství: Baronet
počet stran: 384
orig. název: Wonderland
rok vydání: 2016
rok vydání orig.: 2015

překlad: Lumír Mikulka
vazba knihy: vázaná
ISBN: 978-80-269-0346-8


ANOTACE:
Země divů (Wonderland) je zábavní park v jednom malém americkém městě ve státě Washington. Park, v němž nechybí dům hrůzy či muzeum klaunů, funguje jako lákadlo pro turisty a současně zdroj obživy pro celé město. 
Přinejmenším do chvíle, kdy je v jeho areálu objeveno rozkládající se lidské tělo.
Onoho dne, kdy je mrtvola nalezena, nastupuje coby zástupkyně šéfa místní policie Vanessa Castrová. A jako kdyby toho stále ještě nebylo málo, mizí rovněž mladý chlapec, který v zábavním parku pracoval.
Vanessa, která začíná oba případy vyšetřovat, zjišťuje, že během posledních deseti let bylo podobných zmizení již více.
Řádí zde snad kdosi, kdo unáší a vraždí mladé chlapce?
A jak to všechno souvisí se zdejším zábavním parkem?
Vanessa se přestěhovala do malého města, aby unikla své vlastní minulosti.
Nepostavila ale místo toho sebe i svou rodinu rovnou do středu tajemné hry zákeřného vraha?
Jenže tato hra teprve začíná a její konec nedokáže nikdo ani odhadnout.

MŮJ NÁZOR:

Myslíte si, že utečete minulosti? Mýlíte se. Minulost si Vás najde!

Zábavný park Země divů se nachází v jednom mini americkém městě- Seaside.

Je to právě park, co drží celé městečko nad vodou. Co když se ale pár dní před otevřením v parku najde mrtvé a zohyzděné tělo?
Vanessa se vrací zpátky do města, kde vyrůstala. Avšak s jistým rozdílem.

Vrací se sem se svými dětmi, kterým se do Seaside vůbec nechtělo. Jediné na co je nalákala byla Země divů.

Vanessa Castrová je totiž nová zástupkyně šéfa místní policie a hned první den v práci má nabitý: v Zemi divů se našlo lidské tělo. Nikdo neví jak se tam mohlo dostat. Dohady jsou různé, ale ani jeden není správný.
Tady se ale jedná jinak. Hlavním úkolem je tělo odklidit a novinářům nakecat pohádku, která není ani zdaleka pravdivá a dál se v tom nešťourat, protože by to pokazilo parku pověst.
Vanessa se ale krásnou výkonnou ředitelkou Biancou oblafnout nenechá a začne pátrat...


Díky fotce uveřejněné na sociálních sítí zjišťují, že na jednu z nejoblíbenějších atrakcí vylezl na volno bývalý zaměstnanec Země divů. Fotka je úžasná, ale nikdo neví, co se dělo po ní...

Skládačka se začíná rýsovat a Vanessa zjišťuje, že je to úplně jinak, než si myslela.
Výkonná ředitelka Bianca je totiž velmi atraktivní a ne jednou si něco začala s mladými zaměstnanci. Shodou okolností jsou všichni tito mladíci blond a hlavně pohřešovaní.

V parku není jen jeden podivín...
To však nevíte, co se skrývá pod ním. Chcete to vědět? 


V každé recenzi jsem k Vám upřímná a dnes bude samozřejmě taky....
Absolutně nevím, jak mám knihu popsat.
Ten popis děje nahoře jsem psala necelou hodinu a pořád to není ono a do teď se nemohu vymáčknout.
Kniha mě naprosto dostala a já nejsem schopná Vám tu o ní pár vět napsat, protože můj mozeček to pořád nepobral a nějak ze z toho vzpamatovává.
Na rovinu: dělí se o první místo jako nejlepší thriller co jsem kdy četla.

Už od první kapitoly se do Wonderlandu ponoříte a společně s Vanessou se snažíte přijít na kloub tomu, co se kolem děje.
Všechny okolnosti směřuji do minulosti, ale je tomu tak doopravdy?



Příběh neprožíváme samozřejmě jen s Vanessou, ale jsou tu i jiné velmi důležité postavy:
Oscar- řekněme manažer Wonderlandu, který má společně s Biancou všechno na starost. A kdo že je ta Bianca?
Bianca- přezdívaná ,,Dračice''. Její nádherné rudé vlasy nejsou jediným důvodem přezdívky. V parku koluji každým rokem drby, že svádí své mladé zaměstnance a pro ni ve vhodnou dobu je odkopne.

Svou výbušnost na veřejnosti skrývá, ale co když ji v soukromí neudrží na uzdě?
Vanessiny děti- Ač se to na první pohled nezdá, tak hlavně její dcera je v příběhu klíčovou postavou, která vše nevědomky odhalí...


Neumím si představit, že bych o knize povídala, jelikož bych ze sebe nic nevymáčkla... dobře, jedině to, že kniha je úžasná!
Důkazem už je jen tato recenze. Sami vidíte, jak moc jsem z knihy vedle a očividně jsem ještě na jízdu ve Wonderlandu nestrávila. Je to už pár dní co jsem knihu dočetla, ale neustále na ni musím myslet.
Myslím to vážně, už u notebooku sedím asi dvě hodiny a písmenka mi na vyjádření ke knize nestačí...

Na konec se Vám omluvím za tuto recenzi, ale na druhou stranu Vás chci recenzí nalákat, protože Wonderland z hlavy jen tak nedostanete...


HODNOCENÍ:

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Baronet za poskytnutí recenzního výtisku! :)
Knihu koupíte např. zde nebo v jakémkoli knihkupectví, protože dnes je ten den, kdy se Vám Wonderland poprvé představí! :)
Vychází 13.4 (dnes)

Jestli jste recenzi dočetli do konce, tak Vám tleskám! :-D
Určitě mi napište co si o knize (o recenzi radši ne) myslíte vy :)
Mějte se hezky :)
seabook04@gmail.com

14 komentářů:

  1. Já už se na ni taky chystám, hned jak dočtu rozečtenou knihu. A těším se :)

    Kateřina

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to jsou hodně nadšené dojmy :D :) Mně se moc nelíbil ten konec, ale jinak fajn thriller :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pořádně jsem se nemohla vymačknout :-D
      Mě konec nevadil, ale nesedla jsem si z něho na zadek :)

      Vymazat
  3. Tak tohle je pecková recenze <3 Já mám taky problém, že mi u dobrých knih dojdou slova :D

    OdpovědětVymazat
  4. Som rada, že sa ti kniha páčila. :)) Úplne ťa chápem, aj mne sa to niekedy stáva. Mám pocit, že by som toho toľko ku knihe povedala, no nakoniec som rada, že napíšem aspoň zopár riadkov. :D

    OdpovědětVymazat
  5. NA tuhle knihu jsem četla už docela dost pozitivních recenzí a i když mě před přečtením první recennze nijak nelákala, teď už mě začíná vážně zajímat :) Ta obálka vypadá úplně jak od Kinga!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je úžasná a i když se to zdá nemožné, obsah je ještě lepší! :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! Co nejdříve odpovím! ♥